Written by 12:01 Nasze zdrowie

Dieta do walki ze stresem

Stres jest nieodłączną częścią życia człowieka. Jednak jeśli pojawia się on zbyt często, nie jest to dobre dla zdrowia. Nie tylko jeśli chodzi o sferę psychiczną, ale także o sferę fizyczną. Organizm, który jest poddawany dużym dawkom stresu staje się osłabiony i może być narażony na różnego typu choroby. Ponadto przez stres tracimy z organizmu pewne składniki odżywcze, które są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Wprowadzając do naszego jadłospisu odpowiednią dietę, możemy zminimalizować negatywne skutki, jakie stres ma na nasz organizm. Spożywając dane produkty można znacząco obniżyć poziom stresu. W diecie takiej podstawę powinny stanowić takie składniki jak tłuszcze nienasycone, biała i węglowodany. Zaleca się spożywanie dużej ilości ryb, które dostarczają organizmowi białko. Najlepiej wybrać takie ryby, które także są bogate w kwasy omega-3. Ryby takie to między innymi łosoś, dorsz, śledź oraz makrela. W antystresowej diecie powinniśmy umieścić również produkty zbożowe, takie jak ryż, kasza gryczana oraz ciemne pieczywo (pełnoziarniste). Pozytywny wpływ na organizm będzie miało również spożywanie większej ilości warzyw, a także roślin strączkowych takich jak na przykład soczewica oraz soja. Na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego wpływa magnez, który możemy znaleźć w białej fasoli, grochu, kaszy gryczanej czy płatkach owsianych. Możemy też przyjmować go pod postacią kapsułek zakupionych w aptece.

Visited 3 times, 1 visit(s) today
Close Search Window
Close