Written by 11:56 Nasze zdrowie

Bieganie to zdrowie

Ćwiczenia fizyczne, a szczególnie bieganie, mają pozytywny wpływ na zdrowie człowieka. Bieganie pozwala nie tylko zachować dobrą kondycję, poprawia krążenie krwi, dotlenia oraz ma szereg innych pozytywnych działań na organizm. Podczas biegania zużywamy jednak sporo energii, dlatego tak ważne jest odpowiednie odżywianie. Dla biegaczy przygotowywane są specjalne diety przez lekarzy oraz dietetyków. Okazuje się, że intensywny trening może zwiększyć dzienne zapotrzebowanie na kalorie nawet dwukrotnie. Dieta biegacza powinna być niezwykle zróżnicowana, tak, aby dostarczyła ona wszelkich potrzebnych składników oraz minerałów. Szczególny nacisk powinno się położyć na spożywanie produktów takich jak owoce, warzywa strączkowe, makarony oraz wszelkie produkty zbożowe. Warto jest spożywać produkty spożywcze, które są bogate w płyny, czyli między innymi wspomniane owoce, a także mleko i nabiał. Nawadnianie organizmu jest niezwykle ważne, ponieważ podczas biegu tracimy z organizmu duże ilości wody. Należy uzupełniać je także poprzez picie dużych ilości wody. Możemy także spożywać napoje izotoniczne przeznaczone dla biegaczy, które w swoim składzie posiadają witaminy oraz elektrolity. Napoje takie można także spożywać podczas biegu. Posiłek powinien zostać zjedzony około 2-4 godziny przez treningiem, tak aby nie biegać z pustym lub pełnym żołądkiem. Posiłki powinny być też jedzone regularnie.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Close Search Window
Close