O naturalnych witaminach

O naturalnych witaminach

Półki apteczne, ale także półki wielu sklepów kuszą nas preparatami witaminowymi. Do zażywania suplementów diety zawierających syntetyczne witaminy zachęcają nas także reklamy radiowe i telewizyjne. Tymczasem wielu lekarzy podkreśla, że znacznie korzystniej jest dostarczać potrzebne organizmowi witaminy odpowiednią dietą, czyli dietą zawierającą warzywa i owoce. Naturalne witaminy, które dostarczamy organizmowi jedząc warzywa i owoce są lepiej przyswajalne przez organizm od witamin syntetycznych. Szczególnie łatwo nasz organizm przyswaja witaminy, które znajdują się w warzywach i owocach rosnących w naszej strefie klimatycznej, czyli warzywa i owoce rodzime. W okresie zimy warto więc sięgać nie po owoce cytrusowe, ale przede wszystkim po kiszoną kapustę, która jest bardzo bogatym źródłem witaminy C. W okresie zimowym niezbędnej witaminy C oraz witaminy A dostarczy nam także natka z pietruszki. Bardzo cennym źródłem witamin jest także marchew. W marchwi znajdziemy między innymi takie witaminy jak: witamina A, C, K, PP oraz witaminy B1, B2 oraz B6. Witaminę A, E, C oraz witaminę PP i witaminę B kompleks można znaleźć w selerze. Do przygotowywania posiłków w okresie zimowym i wczesnowiosennym warto wykorzystywać mrożonki. Jeśli już zdecydujemy się na przyjmowanie suplementów witamin to pamiętajmy, że suplementów tych nie można łykać przez okrągły rok. Suplementy spowodują gorsze przyswajanie witamin z warzyw i owoców.